Deși la prima vedere nu pare, acest model a fost pionierat de Twitter (fapt recunoscut și de Adam Mosseri, șeful Instagram), ulterior fiind relansat de Meta, care deja are propriile platforme. Platforma prezintă caracteristici-cheie ale unui “piață publică” – postări, răspunsuri, aprecieri și repostări care nu implică susțineri.
Cu toate acestea, există deja unele distincții importante. Accesul la Threads este posibil doar cu un cont Instagram existent, ceea ce înseamnă că bot-urile nu se vor putea răspândi ușor. În multe privințe, Twitter poate parea astazi mai mult un cod decât o experiență umană, în principal din cauza numărului semnificativ de profiluri controlate fie de către bot-uri, fie care impersonalizează pe cineva (fake), sau care generează în masă materiale promoționale nesolicitate.
Înainte de lansarea Threads, cele două giganți ai rețelelor sociale ofereau modele de afaceri și angajament diferite;
Gândiți-vă la contrastul dintre Twitter și Instagram; ambele sunt unice printre rețelele sociale în sensul că urmează un model broadcast: tweet-uri pe Twitter și fotografii pe Instagram sunt publice în mod implicit și oricine poate urmări pe oricine. Cu toate acestea, mijlocul implicit este fundamental diferit: Twitter are fotografii și videoclipuri, dar inima serviciului este textul (și linkurile).
Instagram, pe de altă parte, se bazează exclusiv pe fotografii și video (și linkurile din bio).
Implicațiile sunt vaste. Desigur, poți urmări prietenii tăi pe ambele platforme, dar pe Twitter vei urmări și persoane care aduc informații de ultim moment, analiști, anonimi inspirați sau cei care fac glume. Scopul este să primești informații directe și viteza informației de pe Twitter este fără egal în lume.
În schimb, pe Instagram s-ar putea să urmărești brand-uri și influenceri, iar interacțiunile principale cu prietenii tăi constau în poveștile despre aventurile lor de Ziua Recunoștinței. Este vorba despre aspirație și nu atât despre informare; acest lucru face mai mult sens pentru publicitate eficientă.