Twitter a început să limiteze în mod agresiv numărul de tweet-uri pe care utilizatorii le pot vizualiza într-o zi. Sâmbătă după-amiază, Elon Musk a declarat că compania va restricționa conturile neverificate la citirea a 600 de postări pe zi și noile conturi doar la 300 de tweet-uri zilnic.
Între timp, Twitter va permite conturilor verificate să citească 6.000 de postări în fiecare zi. Pentru majoritatea oamenilor, aceasta înseamnă că, cu excepția plății pentru Twitter Blue, ei pot petrece aproximativ un minut sau două pe Twitter înainte de a întâmpina o eroare “limita de rate depășită”.
Mai puțin de două ore mai târziu, Musk a afirmat că Twitter va “în curând” relaxa limitele la 8.000 pentru conturile verificate și la 800 pentru cei fără Twitter Blue.
Elon Musk a afirmat că limitele “temporare” au fost impuse pentru a face față “nivelurilor extreme de extragere a datelor” și “manipulării sistemului”.
Cu o zi înainte, Twitter a început să prevină persoanele care nu sunt autentificate pe site să vizualizeze tweet-uri. La fel ca limita de utilizare, Musk susține că restricția la autentificare este doar temporară și a fost impusă în răspuns la cei care extrag date. “Câteva sute de organizații (poate chiar mai multe) extrăgeau date de pe Twitter extrem de agresiv, până în punctul în care afecta experiența utilizatorilor reali”, a declarat Musk vineri.
Ulterior, el a afirmat că “aproape fiecare companie care utilizează inteligența artificială” extrage date de pe Twitter pentru antrenarea modelelor lor. “Este destul de deranjant să aducem un număr mare de servere online într-un mod de urgență doar pentru a facilita o evaluare exagerată a unei start-up-uri AI”, a spus el.
Musk nu a menționat ce înseamnă exact “nou” în contextul unui cont și nici cât timp planifică Twitter să restricționeze utilizatorii în felul în care o face acum.
De asemenea, nu s-a menționat dacă vizualizarea reclamelor se ia în considerare în limita vizualizărilor unui utilizator. În orice caz, restricțiile limitează semnificativ utilizarea Twitter-ului, făcându-l dificil, de exemplu, să verifici autenticitatea unei capturi de ecran a unui tweet.
O perspectivă cinică asupra situației ar sugera că Twitter încearcă să găsească modalități de a obține cât mai mulți bani posibili de la baza sa de utilizatori. În martie, compania a introdus modificări ale API-ului care ar putea costa unor organizații până la 42.000 de dolari pe lună.
Cu toate acestea, această mișcare și introducerea serviciului Twitter Blue nu par să fi compensat veniturile publicitare pe care Twitter le-a pierdut în urma preluării lui Musk. Limitarea numărului de tweet-uri și implicit reclame pe care le pot vedea utilizatorii nu va face clienții rămânți ai companiei fericiți.